Fagforbundet kvalsund avd. 446

Fagforeningas forside arkiv

Årsmøte i Karasjok

Årsmøte i Fagforbundet Karasjok ble avholdt onsdag 25. januar på skolekantina.

Årsmøte i Hasvik

Fagforbundet Hasvik avviklet årsmøtet sitt onsdag kveld på Kvitbua i Hasvik.

Årsmøter i lokale fagforeninger

Fagforeningene avholder sine årsmøter i januar, vi legger ut et kort referat fra så mange som mulig.

Tillitsvalgtes utfordringer

Tillitsvalgte kan møte på mange utfordringer i hverdagen, og er egentlig fagbevegelsen så viktig? 7. mars kommer Yngve Hågensen for å gi deg svaret.

Gratulerer med seieren Bjørnar Bruer

– Hvordan man lever med en slik belastning er noe de fleste av oss ikke har mulighet til å sette oss inn i. Det må nok oppleves, skriver Bjørg Tapio i et leserinnlegg til iFinnmark.

Vi skal på yrkesmessa!

24. januar er det yrkes- og utdanningsmesse på Hammerfest videregående skole, og vi skal ha stand.

Fellesmøte med Sør-Varanger

Tirsdag 17. januar var det fellesmøte mellom fylkesstyret og Fagforbundet Sør-Varanger. Fylkesstyret ble imponert over den jobben som gjøres lokalt.

Hvordan kan våre tillitsvalgte bidra til at kommunesammenslåingene fører til bedre kommuner ?

Fagforbundet inviterer til regionale dagssamlinger om kommunesammenslåing. Målgruppa er fagforeningsledere og Hovedtillitsvalgte fra kommuner som har vedtatt sammenslåing, representant fra fylket og de berørte Kompetansesentre. Hensikten med samlingene er å gjøre våre tillitsvalgte bedre rustet til å møte de utfordringene som vil komme i forbindelse med kommunesammenslåinger. Kommunereformen er et skritt videre.

Samarbeid må til

Fagforbundet og Arbeiderpartiet er blitt enige om et felles kurs for sine lokale tillitsvalgte om lokalt samarbeid. Nå skal fylkesleddet ut i alle kommunene for å holde kurset "Samarbeidsavtalen på 1-2-3".

God Jul

Fagforbundet Finnmark ønsker alle sammen en riktig god jul.