Fagforbundet kvalsund avd. 446

Fagforeningas forside arkiv

Bolig i by og bygd – ulikhetene vokser og ungdom taper mest

Når markedet skal bestemme boligpolitikken øker ulikhetene. De som vinner peker på «globalisering», «modernisering» og «utdanningssamfunnet». De som taper skylder på gammel politikk. En viktig faktor til økende ulikhet i Vesten er bolig. Hittil har bolig vært et storbytema. Men hva skjer på bygda? Skriver Nestleder Fagforbundet sentralt Sissel Skoghaug.

LIHKKU BEIVVIIN

Lihkku Beivviin til alle våre medlemmer og alle andre i Sàpmi

Sàmi àlbmotbeaivi /Samefolkets dag

I den samiske første klassen ved Komsa skole, er ungene ivrig og med i markeringen av samefolkets dag.

MAN FØLER SEG IKKE LIKE MYE VERDSATT……..

Klare ord fra de som streiker i dag ved private omsorgsbedrifter, en følelse ingen kan ta fra dem, men den kan rettes opp i. Det handler om å bli behandlet likt.

Fagforbundet ønsker en Ap-ledet, rødgrønn regjering

Fagforbundet har fått flere reaksjoner fra medlemmer og tillitsvalgte, etter at lederen av Fagforbundet i Rogaland uttalte seg om valget, regjeringsspørsmålet og hvem som skal være statsminister etter valget.

KUTT I OVERFØRINGER ER IKKE RETT MEDISIN.

Statsbudsjettet gjør det svært vanskelig for kommunene å tilby innbyggerne både en god skole, verdig eldreomsorg og et trygt helsetilbud.

Renholderens dag 7. desember

Dagens renholdere merker Korona i sitt daglige arbeid, og har stått i dette siden starten.

FRA DELTID OG MIDLERTIDIGHET TIL FAST ANSATT.

Katrine og Tove gikk fra deltid og midlertidighet til fast stilling, med hjelp av hovedtillitsvalgte i Fagforbundet.

VERV EN - FÅ TO

Nå blir det enklere å sikre seg de aller flotteste vervepremiene! I Fagforbundsuka 23. - 29. november får du doble vervepoeng ved verving av yrkesaktive medlemmer som er vervet denne uka.

Portrettintervju med Reidun Marit Gaup

Reidun er hovedtillitsvalgt og leder av Fagforbundet Kautokeino. Dette er verv hun tar på dypeste alvor, og trives med ansvaret hun har påtatt seg.