Flott avslutning i Hasvik - Fagforbundet

Flott avslutning i Hasvik

Ledermøte
Tidligere leder i Fagforbundet Hasvik, Jan S. Olsen (t.v) og dagens leder Halvard Holst Olsen i hyggelig samvær med medlemmer og tillitsvalgte i Fagforbundet Finnmark under medlemsmøtet på Kvitbua i Breivikbotn (Foto: Bjørn Svalastog)

Fagforbundsukene 2012 er over, og Fagforbundet Finnmark avsluttet sin rundreise i fylket ytterst i havgapet

I løpet av de to siste ukene har tillitsvalgte fra Fagforbundet Finnmark vært på veien for å treffe medlemmer og tillitsvalgte i lokalforeningene. Mange arbeidsplasser har blitt besøkt og flere plasser har det blitt arrangert medlemsmøter og "åpne dager" der de fylkestillitsvalgte har deltatt. I alt 12 kommuner har blitt besøkt, første uka i øst og andre uka i vest. Siste kommunen som ble besøkt var Hasvik, ytterst i havgapet på Sørøya.

Her ble det gjennomført bedriftsbesøk på Rådhuset i Breivikbotn, barnehagen i Sørvær, og sykehjemmet i selve Hasvik. På kvelden arrangerte lokalforeninga medlemsmøte på Kvitbua. Dit var også Fagforbundet Finnmarks tillitsvalgte invitert, og fylkesleder Bjørg Tapio holdt innledningen til kveldens hovedtema, som var etikk. Det ble en flott diskusjon blant medlemmer og tillitsvalgte i intime og koselige omgivelser på den gamle "Velferden" om hvordan vi har- og bør ha det på arbeidsplassen i det daglige.

Det ble også holdt et lite foredrag om Fagforbundets barneby i Angola, og hele 7 medlemmer tegnet seg som nye bidragsytere etterpå. Dette var nøyaktig halvparten av deltakerne på møtet.

Besøket i Hasvik markerte avslutningen på årets Fagforbundsuker, og Fagforbundet Finnmark vil rette en stor takk til alle medlemmer og tillitsvalgte som tok i mot oss med smil, varme og åpne armer.

Fylkesleder Bjørg Tapio holdt innledning til kveldens hovedtema "Etikk"