Nye medlemmer og bidragsytere - Fagforbundet

Nye medlemmer og bidragsytere

Fornøyde medlemmer
Renholderne på Kirkenes sykehus tok i mot tillitsvalgte fra Fagforbundet Finnmark med åpne armer på rundreisens første dag (Foto: Bjørn Svalastog)

Fagforbundsukene 2012 er i gang, og hele 10 tillitsvalgte tilknyttet fylkeskretsen i Fagforbundet Finnmark er på veien i disse dager for å besøke medlemmer i arbeid og fritid rundt om i fylket

På turneens første dag var det medlemmer i Vardø og Sør-Varanger det gjaldt. Flere arbeidsplasser ble besøkt og medlemmer ble truffet både her og der. I Vardø ble blant annet barnehagene besøkt, noe som resulterte i ett nytt medlem til Fagforbundet. I Sør-Varanger ble det avlagt besøk både på sykehuset, hjemmebasert omsorg og på ambulansestasjonen i kommunen.

I forbindelse med fagforbundsukene hadde lokalforeninga i Sør-Varanger valgt å holde Åpen dag på Samfunnshuset i Kirkenes, der medlemmer og andre interesserte var invitert til å ta seg en tur innom for en prat over en vaffel og en kopp kaffe. Fagforbundet Finnmarks utsendte benyttet her anledningen til å hilse på blide medlemmer og tillitsvalgte. Det var et riktig flott arrangement som lokalforeningen hadde fått i stand, og ble godt tatt i mot av de som stakk innom. Det ble også vervet en ny bidragsyter til Fagforbundets barneby i Angola under Åpen dag.

I tillegg til denne rundreisen drar også tillitsvalgte fra seksjon samferdsel og teknisk på besøk til flere av brannstasjonene i fylket ettersom seksjonen har et spesielt på fokus på dette plogspissyrket. På den første dagen av deres rundreise ble brannstasjonen i Vadsø og Tana besøkt. Og som om det ikk er er nok, er også flere tillitsvalgte fra samme seksjon på besøk til flere av kommunene i Finnmark med fokus på renholdsfaget.

Turneen fortsetter onsdag i Båtsfjord og Berlevåg og Porsanger.

Barnebyen i Angola fikk en ny bidragsyter i Kirkenes