Valgkampturné dag 4 - Møtte mange i Vadsø og Vardø - Fagforbundet

Valgkampturné dag 4 - Møtte mange i Vadsø og Vardø

Brannmann
På brannstasjonen ble vi tatt i mot av lokal SST-leder, Steffen Holsbøe (t.v.) (Foto: Bjørn Svalastog)

Denne fjerde dagen av valgkampturnéen delte delegasjonen seg i to.

Noen dro til Vardø, mens resten besøkte medlemmer i Vadsø. Begge steder ble det gjennomført bedriftsbesøk og møter med ansatte i deres arbeid. Over en kopp kaffe og en liten kakebit ble det dirkutert både politikk og andre viktige temaer.

I Vardø ble blant annet alle avdelingene på sykehjemmet besøkt av fylkesleder Bjørg Tapio sammen med fagforeningens leder, Arnt Jensen. Her ble det delt ut så mange brosjyrer med oppfordring til å bruke stemmeretten, at det var nødvendig å få kopiert opp flere.

I Vadsø var vi så heldige å ha med oss Kristian Tangen fra LO sentralt. Han har bakgrunn som tillitsvalgt i Fagforbundet og satte stor pris på å være med på bedriftsbesøkene der. På byens brannstasjon ble vi tatt i mot av Steffen Holsbøe, som forøvrig også er leder av SST i lokalforeningen. Videre dro vi til Sentrum skole, der vi slo av en hyggelig prat med renholderne der. Dagen ble avslutte med et kaffemøte med ansatte på rådhuset.

Turnéen avsluttes i Kirkenes fredag

Hos renholderne på Sentrum skole vanket det kaffe og kake

Dagen ble avsluttet med møte med ansatte på rådhuset i Vadsø

Foto: Bjørn Svalastog