Valgkampturné dag 3 - Bedriftsbesøk og stand i Nordkapp - Fagforbundet

Valgkampturné dag 3 - Bedriftsbesøk og stand i Nordkapp

Faglig-politisk stand
Fagforbundet Nordkapp stilte opp stand i Honningsvåg sentrum. F.v. Nestleder i Fagforbundet Nordkapp, Ann-Evy Johannesen, hovedtillitsvalgt Marith Bakkevold, Fylkesleder Bjørg Tapio, Fylkesvaraordfører Ann-Solveig Sørensen og LOs Frank Schistad (Foto: Bjørn Svalastog)

Tredje dagen av valgkampturnéen til Fagforbundet Finnmark ble både hektisk og innholdsrik

Lokal hovedtillitsvalgt, Marith Bakkevold, hadde lagt opp til flere besøk på ulike arbeidsplasser i kommunen der Fagforbundet har medlemmer. Dagen startet med besøk i Storbukt barnehage og Nordkapp barnehage. Disse to barnehagene ligger "vegg i vegg" og de ansatte stod klar for å ta i mot delegasjonen i det flotte uteområdet med utsikt over fjorden.

Turen gikk videre til teknisk etat i kommunen, og vi traff på flere medlemmer og lokale tillitsvalgte der. Det var tydelig at de satte pris på besøket og lovte på tro og ære å benytte seg av stemmeretten. Etter dette var det tid for besøk på alle avdelingene på sykehjemmet i kommunen. Overalt traff vi blide mennesker som enten jobbet eller bodde der.

Dagen ble avsluttet med stand i Honningsvåg sentrum. Der fikk forbipasserende muligheten til å slå av en prat med fylkesvaraordføreren og tillitsvalgte og ansatte i Fagforbundet og LO Finnmark.

Turnéen fortsetter torsdag i Vadsø og Vardø

\"Gutta på teknisk\" lovte å benytte seg av stemmeretten
"Gutta på teknisk" lovte å benytte seg av stemmeretten

Hovedtillitsvalgt, Marith Bakkevold intervjues av Radio Nordkapp