Valgkampturné dag 2 - Møte med velgere og medlemmer i Hammerfest - Fagforbundet

Valgkampturné dag 2 - Møte med velgere og medlemmer i Hammerfest

Ny brannbil
Delegasjonen samlet ved den nye brannbilen til Hammerfest brannstasjon. F.v. Frank Schistad, Fylkesordfører Runar Sjåstad, Fylkesleder Bjørg Tapio og artikkelforfatteren. (Foto: Tom Brovold)

Den andre dagen av valgkampturnéen til Fagforbundet Finnmark ble en flott dag i møte med medlemmer og velgere i Hammerfest.

Dagen startet med et besøk på Hammerfest sykehus, samt ambulansestasjonen. Der fikk delegasjonen, bestående av Fagforbundet Finnmarks leder, Bjørg Tapio, Fylkesordfører Runar Sjåstad, Frank Schistad fra LO Finnmark, ordfører i Hammerfest Alf E jacobsen og undertegnede, en innføring i sykehusets daglige gjøremål og utfordringer av klinikksjefen. Naturlig nok med fokus på den ferske nyheten om kuttene i Helse Finnmark som skal gjennomføres i løpet av kort tid. På ambulansestasjonen tok vi en prat med de som var på formiddagsvakt. De hadde flere ønsker å komme med, ikke minst til Fagforbundet som de mener må stå på videre for gode lønns- og arbeidsvilkår for ambulanseansatte.

Turen gikk videre til brannstasjonen i byen der vi fikk besøke brakkeriggen som huser den midlertidige brannstasjonen i tiden fram til nytt bygg åpnes, forhåpentligvis til neste år.

Dagen i Hammerfest ble avsluttet med et hyggelig besøk hos de ansatte på rådhuset. Der fikk vi blant annet en interessant innføring i hvordan den elektroniske avstemmingen som prøves ut i kommunen ved dette valget fungerer.

Turnéen fortsetter videre til Nordkapp onsdag.

Klinikksjefen viste delegasjonen rundt på sykehuset

Møte med ansatte på rådhusets servicekontor

(Foto: Bjørn Svalastog)