Fagforbundet Finnmark på valgkampturné - Fagforbundet

Fagforbundet Finnmark på valgkampturné

Bruk stemmeretten
Rådhusansatte i Alta ble oppfordret til å bruke stemmeretten sin av Fylkesvaraordfører Ann Solveig Sørensen flankert av LO-Sekretær Bjørn Johansen (t.h) og LOs ungdomssekretær i Finnmark Frank Schistad (Foto: Bjørn Svalastog)

Hele denne uken er tillitsvalgte fra Fagforbundet Finnmark på en rundreise i fylket for å oppsøke medlemmer og velgere. Målet er å få så mange som mulig til å bruke stemmeretten

Turnéen arrangeres av LO Finnmark, og med på lasset er flere tillitsvalgte fra ulike forbund, samt politikere. Det tas sikte på å oppsøke medlemmer og potensielle velgere rundt om på arbeidsplassene, og for Fagforbundet gjelder dette i størst grad de kommunale arbeidsplassene og helseforetakene. Budskapet er enkelt: "Bruk stemmeretten". For en stor del av Fagforbundets medlemmer går også årets kommune- og fylkestingsvalg ut på å velge sin arbeidsgiver, et viktig moment å huske på for kommunalt og fylkeskommunalt ansatte.

Den første dagen ble brukt i Alta, hvor blant annet rådhuset ble besøkt av turnégjengen. Turnéen fortsetter i Hammerfest på tirsdag

Følg med!