Årets politiske arrangement i Finnmark - Åge og Kurt begeistret alle! - Fagforbundet

Årets politiske arrangement i Finnmark - Åge og Kurt begeistret alle!

Åge og Sambandet
Åge Aleksandersen begeistret fagforbundsmedlemmer med familie og venner i Finnmarkshallen (Foto: Bjørn Svalastog)

Da Åge Aleksandersen og Sambandet hans entret scenen under Fagforbundet Finnmarks valgkamparrangement i Finnmarkshallen i kveld, var salen full av begeistrete tilhørere fra hele fylket

Opp imot 1.500 medlemmer med familie og venner møtte opp på dette valgets desidert største valgkamparrangement i Finnmark. De var kommet for å høre gode gamle slagere fra en av landets største og beste artister. Og de fikk alle det de kom for å høre.

Åge hadde invitert med seg en gjest, nemlig Kurt Nilsen, som hadde tatt seg tid til å komme til Alta for å begeistre publikummet, om mulig enda mer. De to sang et par flotte duetter, etterfulgt av et solonummer av Kurt.

Åge Aleksandersen er for tiden på en landsomfattende turnè for Fagforbundet i forbindelse med årets kommune- og fylkestingsvalg, og Alta var fjerde stopp av til sammen 19. Det spesielle med konserten i Alta var at hele Arbeidsutvalget i Fagforbundet var til stede, også leder Jan Davidsen som forøvrig hilste alle fra scenen og manet til høy valgdeltakelse blant Fagforbundet Finnmarks medlemmer, ikke minst som en viktig støtte til demokratiet etter sommerens terrorhandlinger på Utøya og i Regjeringskvartalet. Etterpå fulgte apeller fra representanter fra de rødgrønne partiene, bl.a. av SV-leder Kristin Halvorsen som også hadde tatt turen til Alta denne flotte augustkvelden.

Alt dette før det braket løs fra Åge og sambandet, som pøste på med slager etter slager og mante til allsang både titt og ofte. Og publikum var helt med hele tiden. Alle vi pratet med etter at konserten var ferdig sa de var kjempefornøyde, både gammel og ung.

Arrangementet har vært planlagt i et halvt år, og arrangementskomiteen med Jorunn Mikkelsen i spissen er storfornøyde med hele opplegget, både før, under og etter konserten. Umiddelbart etter konserten synes det ikke som at noe kunne gått bedre sies det. Fylkesleder Bjørg Tapio ønsker også å takke alle de frivillige fra hele fylket som stilte opp og gjorde arrangementet mulig. For uten alle dem hadde ikke dette vært mulig sier hun.

Flere bilder fra konserten

Åge og Kurt i vakker duett

Fagforbundets leder Jan Davidsen

Masse publikum framme ved scenen