Nye kursdeltakere og ny opplæringsansvarlig - Fagforbundet

Nye kursdeltakere og ny opplæringsansvarlig

Flott gjeng
Alle deltakerne samlet på et brett (Foto: Tom Brovold)

Denne uka har vi vært en stor gjeng med glade tillitsvalgte som har vært samlet i Lakselv til Fase2 -kurs, grunnopplæring for tillitsvalgte. En av oppgavene vi fikk var å lage en artikkel til nettsidene

Vi var 26 lærevillige fra hele fylket, engasjerte, motiverte elever som ble innlosjert på Lakselv hotell. Føste dag startet med forventninger og optimisme, isen ble brutt da vi måtte presentere oss for forsamlingen. Kursleder fikk omsider også avbrutt seg selv, og vi ble satt til å jobbe i grupper. En av de første oppgavene vi fikk var å lage navn på gruppene. Gruppenes navn: The Girls, Skårongan, Reinflokken, Dream team 4 LO og Barneflokken.

Det ble lange dager der vi sugde til oss masse informasjon og ny lærdom. Kveldene ble fyllt med gode middager, Quiz- oppgaver og en fin tur med sjarken B/S Lakselv.

Mye hard jobbing og lange dager

Onsdag etter lunsj kom kompetansesentret fra Tromsø på besøk. Da startet innprentingen av lover og avtaleverk. Tor Inge Hoaas og Ann Iren Thomassen, svettet spikre til tider da engasjementet og spørsmål til tider var så infløkte at de selv måtte ty til time out. For å finne svaret i oppslagsverket.

Underholdnings komiteen gjorde en strålende jobb, under festmiddagen som var på torsdag 5 mai. En ung dame blant deltakerne benyttet dessuten anledningen til å feire rund dag samme kveld.

Når uka er over sitter vi igjen med ny giv, mange nye venner, som allerede gleder seg til del 2 som arrangeres seinere i år.

(PS: Vi i redaksjonen er spente på hvor mye av de 19 A4 sidene vi skrev blir redigert av ansvarlig redaktør)

Mvh redaksjonen:

Maritha L Hansen, Sølvig Gullhav og Tom Brovold.