Nyttig og lærerikt i Lakselv - Fagforbundet

Nyttig og lærerikt i Lakselv

Planlegging
De tillitsvalgte i fylkesorganisasjonen var samlet i Lakselv til planleggingsdager denne uka (Foto: Bjørn Svalastog)

De tillitsvalgte i fylkesorganisasjonen har vært samlet til planleggingsdager i Lakselv denne uka. Det ble tre dager med mye godt innhold for både gamle og nye

Som vanlig er etter at valgene er unnagjort på seksjonskonferansen og fylkesmøtet, samles de tillitsvalgte til planleggingsmøte i Lakselv for å legge grunnlaget for arbeidet i fylkesorganisasjonen de neste to årene. Over 30 tillitsvalgte fra de ulike styrer og utvalg, både nye og gamle, gjennomgikk flere aktuelle temaer de tre dagene samlingen varte.

Truls Hansen listet opp for forsamlingen hvorfor Fagforbundet skal ha en
politisk satsing

Truls Hansen fra Fagforbundet sentralt var hentet inn for å starte samlingen med å minne deltakerne på hvorfor det er viktig at Fagforbundet har en politisk satsing. Det er jo som kjent valgår i år, og Truls klarte med en formidabel innlevelse å sette deltakerne i den rette kampmodus som skal til for å jobbe fram mot høstens politiske høydepunkt der arbeidsgiverne til de kommunalt og fylkeskommunalt ansatte skal velges.

Det ble satt av tid til å gjennomføre særmøter i de ulike utvalg og styrer, før det igjen var tid for plenumssamling for å gjennomgå nyttige temaer som omhandlet gjennomgang av handlingsplaner, organisasjonsplanen, etikk, samt framlegg av aktiviten i året som kommer i styrer/utvalg.

Ungdomsutvalget la fram satsingsområder i kommende periode. De fikk litt
bistand av nestleder i Fagforbundet Finnmark, Øystein Hansen (t.h.)

Tre nyttige dager gikk fort, men nå er det tid for å sette i gang med det viktige arbeidet i fylkesorganisasjonen. Startskuddet har allerede gått.