Seksjon helse og sosial møtte Berlevåg, så vidt - Fagforbundet

Seksjon helse og sosial møtte Berlevåg, så vidt

SHS i Berlevåg
Seksjon helse og sosial trosset vær og vind for å møte lokalforeninga i Berlevåg nylig. Seksjonsleder Bjørg Tapio t.v. (Foto: SHS Finnmark)

22. mars avholdt SHS Finnmark styremøte i Berlevåg. Dette gjøres, ikke bare for å ha styremøte, men også for å møte lokalforeninga, uansett vær

Det er viktig at vi viser oss ute, og det blir også satt stor pris på at vi kommer sier leder i SHS Finnmark, Bjørg Tapio. Men å komme seg til Berlevåg på denne tiden av året er ikke alltid like enkelt. Denne gangen var intet unntak.

Den 21.mars på kveldstid ankom 2 av styrets medlemmer Berlevåg i nydelig vær, iallefall sett med en finnmarkings øyne. Morgenen etter startet de resterende 3 på tur fra hhv. Hasvik og Hammerfest. Været hadde endret seg fra kvelden før, og det blåste kraftig. De 2 fra Hammerfest landet omsider i Berlevåg, noen timer for sent, mens Eva fra Hasvik til slutt landet i Kirkenes, før hun ble sendt med drosje til Tana for å prøve landeveien til Berlevåg. Da det ikke gikk på grunn av stengt fjellovergang måtte hun overnatte i Austertana. Dagen etter bega hun seg på hjemveien igjen, dvs. med drosje til Vadsø, fly til Tromsø, overnatting der og fly til Hasvik dagen derpå. Totalt ble dette 2-døgns sightseeing for henne, og ikke mer enn det.

De 4 som kom til Berlevåg fikk avholdt et kortere styremøte enn planlagt, deretter hadde de møte med lokalforeninga. Begge møtene ble avholdt i kommunestyresalen. Etter møtet ble det servert nydelig saltkjøttmiddag på Velferden.

Morgenen etter hadde været snudd igjen, og vi kunne forlate Berlevåg i et aldeles nydelig solskinn. Det er greit å være forberedt på det meste.

"Og alle var enige om at det hadde vært en fin tur....."

Ingen tvil om at det ligger mange ulike utfordringer i det å være tillitsvalgt i Fagforbundet Finnmark.