Fagforbundsukene 2010 - Dag 2 i Hasvik og videre til Loppa - Fagforbundet

Fagforbundsukene 2010 - Dag 2 i Hasvik og videre til Loppa

Ambulansesjåfør på vakt
Gunnvald viser frem arbeidsplassen sin (Foto: Bjørn Svalastog)

Turneen til verveutvalget fortsetter ufortrødent. I dag ble flere virksomheter i Hasvik besøkt før ferga tok følget videre til Øskfjord i Loppa kommune

Verveutvalget fikk noen timer ekstra til overs i Hasvik i påvente av videre transport. Tiden ble utnyttet på beste måte ved å foreta enda noen bedriftsbesøk til i kommunen. I dag fikk de ansatte på meninghetskontoret besøk av verveutvalgets representanter, samt ambulansepersonellet i kommunen.

På menighetskontoret traff vi de ansatte mens de forberedte seg til en begravelse, men de hadde likevel tid til å slå av en prat med oss før vi tok turen innom to hyggelige ambulansesjåfører som også satte pris på en prat på vaktrommet deres. Og det samme gjorde Fagforbundets utsendte. Det ble også tid til en liten titt inni ambulansen, samt en liten gjennomgang av alt utstyret.

Etter en drøy time på ferga tilbake igjen til fastlandet ble det tid til en stopp i Øksfjord i Loppa kommune. Her besøkte vi både barnehagen, biblioteket og SFO på stedet. Været viser seg enda fra sin beste side, så humøret er på topp. Veldig trivelig å komme i kontakt med medlemmene på arbeidsstedet i strålende sol og varme.

Morgenkaffen i solskinn på menighetskontoret i Hasvik

Cato og Gunnvald viste fram litt av utstyret til ambulansen i Hasvik

Barna i barnehagen hadde vært på blåbærtur og var blå og fine på hender og munn

Gøy med litt "stæsj" fra Fagforbundet