Fagforbundsukene 2010 - Fantastisk dag i Hasvik - Fagforbundet

Fagforbundsukene 2010 - Fantastisk dag i Hasvik

Første stopp
Hasvik rådhus var ett av stoppestedene under første dag av Fagforbundsukene 2010 i Finnmark (Foto: Bjørn Svalastog)

Fagforbundsukene er i gang, og for en start det ble i Hasvik. Strålende sol og strålende mennesker preget første dagen dagen av turneen til verveutvalget.

Det er tredje året på rad at Fagforbundet Finnmark arrangerer en egen turne i forbindelse med Fagforbundsukene, men det er første gang at Hasvik står på reiseruta til verveutvalget. For de uinnvidde kan det fortelles at Hasvik er Norges fjerde største øy, og ligger uti havgapet helt vest i Finnmark sør for Hammerfest. Kommunen har snaut 1000 innbyggere. Disse er spredt rundt i tre senterene Hasvik, Sørvær og Breivikbotn.

Verveutvalgets representanter ble tatt godt i mot av leder og hovedtillitsvalgt i Fagforbundet Hasvik, Halvard Holst-Olsen. Halvard jobber også som vaktmester i kommunen, men tok seg tid til å vise rundt på de ulike arbeidsplassene. Flere arbeidsplasser ble besøkt, og overalt ble verveutvalget møtt av blide fjes. En flott dag på et flott sted.

Leder og Hovedtillitsvalgt, Halvard Holst-Olsen tok imot oss på vaktmesterkontoret sitt på skolen

Aina Kristiansen og Anne-Petra Johansen jobber som renholdere på Hasvik skole

Barna i Breivikbotn barnehage hadde det veldig morsomt

Vill og vakker natur preger øya