Høyskolen i Alta har fått Rød sofa fra Fagforbundet - Fagforbundet

Høyskolen i Alta har fått Rød sofa fra Fagforbundet

Synlig møbel
Den røde sofaen til Fagforbundet Finnmark er godt synlig for studentene på høyskolen i Alta (Foto: Ann Tone Salmela)

To onsdager i måneden fremover vil Fagforbundet Finnmark være til stede på høyskolen i Alta med sin røde sofa og tillitsvalgte for å svare på spørsmål fra studentene

Det er ungdomstillitsvalgt i Fagforbundet Finnmark, Ann Tone Salmela, som har fått ansvaret for prosjektet, og hun melder om stor interesse fra studentene allerede første dagen. Studentene som kom innom standen fikk slå av en prat med tillitsvalgte, og fikk også utdelt diverse effekter som de sikkert blant annet kan få bruk for i skolegangen. Men viktigst av alt er nok det å komme i kontakt med en tillitsvalgt som kan svare på spørsmål om rettigheter og plikter i arbeidslivet. Noe som er aktuelt for veldig mange studenter som er nødt til å jobbe på siden av studiene for å få endene til å møtes.

Den røde sofa er et prosjekt som har blitt prøvd ut med stor suksess i andre fylker tidligere og nå altså i Finnmark. Prosjektet vil i første rekke gå gjennom dette skoleåret som nettopp har startet. Ann Tone melder om veldig god respons fra studentene på tiltaket og ser fram mot fortsettelsen.