Spente delegater før Landsmøtet 2009 - Fagforbundet

Spente delegater før Landsmøtet 2009

Førstereisdelegater
Lill-Jorunn og Leila (t.h.) kommer fra Sør-Varanger og er på Landsmøtet for første gang (Foto: Bjørn Svalastog)

Landsmøtet 2009 er bare timer unna. Søndag møttes delegater fra Nord-Norge for å diskutere saker som skal opp seinere i uka.

Blant delegatene finner man tillitsvalgte som har deltatt på landsmøtet flere ganger tidligere, men også de som deltar for aller første gang. Landsmøtet er det absolutt høyeste organet i Fagforbundet og det ligger mye spenning i det å være fylkets spesielt utsendte, både for nye og gamle.

Roy fra Porsanger og Jorunn fra Kvalsund deltar også på Landsmøtet for første gang og er spente på hvordan uka i møtesalen vil bli.
Foto: Bjørn Svalastog

I løpet av de fem dagene som møtet varer vil det bli fremmet hundrevis av forslag og saker fra talerstolen i kongressalen på folkets hus i Oslo, så det gjelder virkelig å ha tunga rett i munnen slik at man ikke mister tråden. Det er med andre ord et stort ansvar som ligger i det å være med på å forme organisasjonen slik at man møter fremtidens utfordringer på best mulig måte.

Følg med på nettsidene utover uka for stemningsrapporter rett fra landsmøtesalen.