SHS besøkte Fagforbundet Tana - Fagforbundet

SHS besøkte Fagforbundet Tana

Besøk i Tana
Medlemmer av styret i SHS Finnmark sammen med lokale tillitsvalgte i Fagforbundet Tana (Foto: Bjørg Tapio)

Styret i SHS Finnmark hadde valgt å avlegge Tana et besøk under Fagforbundsuka. Seksjonsleder Bjørg Tapio har sendt oss bilder og referat

3.november var fylkesseksjonsstyret i Helse- og sosial på arbeidsplassbesøk i Tana.
Vi besøkte de fleste helsearbeidsplasser i kommunen.
De som viste oss rundt var tillitsvalgt Mariann Lindi og Ungdomstillitsvalgt Cecilie Knibestøl.

Vertene hadde med marsipankake til alle arbeidsplasser,samt refleks til medlemmene, ellers stod vi for utdeling av "stæsj" som isskraper og buffer samt våre gode karameller. Alt dette ble veldig godt mottatt.
Skriftlig informasjon om Fagforbundet la vi fra oss der det passet.

Vi traff også på noen få uorganiserte, disse vil de lokale tillitsvalgte forsøke å verve etterhvert. Selv om ikke nye ble vervet der og da er det svært viktig med synlighet, og at vi går foran og brøyter vei. Et av medlemmene sa at hun er medlem fordi i Fagforbundet får hun noe igjen av kontingenten. Vi er synlig, nær og tilgjengelig.

Bjørg Tapio
Seksjonsleder SHS

Flere bilder fra besøket i Tana

Medlemmene fikk marsipankake av lokalforeninga
Et pensjonistmedlem som har mye på hjertet og mange meninger
Tana kommune har ansatt aktivitør i 100% stilling.Han er medlem i Fagforbundet og er en riktig kjernekar. Ellers ses tillitsvalgt Mariann Lindi og nyvalgt tillitsvalgt på sykestua, Trine Jelti.
Vårt yngste medlem i Tana, 16 år gamle Karoline Jensen. Til høyre Ungdomstillitsvalgt Cecilie Knibestøl
Renholderen ved sykestua. Som vi ser har hun ingen ledige hender
(Alle foto: Bjørg Tapio)