Fagbevegelsen i valgkamp - Fagforbundet

Fagbevegelsen i valgkamp

Arbeidsplassbesøk i valgkampen
Hovedtillitsvalgt i Kvalsund, Jorunn Mikkelsen, oppfordrer sine medlemmer om å bruke stemmeretten (Foto: Fagforbundet Finnmark)

Statsministeren takket blant annet fagbevegelsen for hjelp og støtte gjennom valgkampen. Også Fagforbundets tillitsvalgte i Finnmark stod på for en rødgrønn valgseier.

Bildene i denne reportasjen er fra valgkampen i Fagforbundet Kvalsund og Sør-Varanger der en la vekt på å møte velgerne under mottoet -Bruk stemmeretten-

Men ikke bare stands og oppsøkende virksomhet ble brukt som virkemiddel for å nå ut med et budskap i valgkampen. Fagforbundet Finnmark fikk blant annet markert seg veldig godt gjennom avisinnlegg og annonsering i lokalavisene hvor en på en fin måte fikk fram budskapet om konsekvensene av å gi sin stemme, og det å ikke gi sin stemme på valgdagen.

Valgkamp er en viktig del av aktivitene i fagforeningene og det er viktig å ta lærdom av de erfaringene man høster fra valg til valg. Og om to år er det på `an igjæn.

Tillitsvalgte i samtale med lokale politikere i Kvalsund
Foto: Fagforbundet Finnmark

Været viste seg fra sin beste side fredagen før valget da Fagforbundet Sør-Varanger spredte sitt budskap om å benytte seg av stemmeretten
Foto: Bjørn Svalastog