Jorunn gjenvalgt på fylkesmøtet - Fagforbundet

Jorunn gjenvalgt på fylkesmøtet

Gjenvalgt leder
Jorunn Romsdal ble gjenvalgt som fylkesleder (Foto: Bjørn Svalastog)

Fylkesmøtet i Fagforbundet Finnmark ble avviklet i Hammerfest i forrige uke. Resultatet av valget viser få endringer i styresammensetningen.

Både leder Jorunn Romsdal og nestleder Bjørg Tapio ble av fylkesmøtet gjenvalgt for to nye år. Også opplæringsansvarlig/organisasjonssekretær, Øystein Hansen, fortsetter slik han har gjort de siste åra. Etter en liten dragkamp mellom Grete Thomassen fra Alta og Jorunn MIkkelsen fra Kvalsund, ble det med èn stemmes overvekt klart at Grete Thomassen overtar som leder av Internasjonalt- og samfunnspolitisk utvalg etter Jan S. Olsen. Leder av dette utvalget har fast styreplass. Jan S. Olsen fra Hasvik gikk på den måten ut av fylkesstyret etter mange år som medlem. Ellers ble det noen endringer i sammensetningen og rekkefølgen i resten av styret. Blant annet ble Jorunn Mikkelsen valgt inn på fast styreplass, mens Lill-Jorunn Nordgård, ungdomstillitsvalgt i Fagforbundet Sør-Varanger, ble valgt inn som nytt varamedlem i styret.

Etter valget ser styret slik ut:

Leder: Jorunn Romsdal (Loppa)
Nestleder: Bjørg Tapio (Vadsø)
Oppl. ansv: Øystein Hansen (Sør-Varanger)

Seksjonsleder SST: Arnt Jensen (Vardø)
Seksjonsleder SKA: Hartvik Hansen (Tana)
Seksjonsleder SHS: Bjørg Tapio
Seksjonsleder SKKO: Bjørn Svalastog (Sør-Varanger)

Leder Internasj. samf. politisk utvalg: Grete Thomassen (Alta)

Ungdomstillitsvalgt: Ann-Tone Salmela (Båtsfjord)
Pensjonisttillitsvalgt: Arne Thomassen (Hammerfest)

Styremedlem: Pål Mansika (Hammerfest)
Styremedlem: Jorunn Mikkelsen (Kvalsund)
Styremedlem: Bjarne Tapio (Karasjok)
Styremedlem: Ally Nyheim (Helse Vest)

Varamedlem: Jan Birger Mikalsen (Finnmark fylkeskommunale for.)
Varamedlem: Lill-Jorunn Nordgård (Sør-Varanger)
Varamedlem: Ole I. Hansen (Helse Vest)

Styret i Fagforbundet Finnmark 2009 - 2011
Foto: Olav E. Johansen

Foruten om vanlige "årsmøtesaker" behandlet og vedtok fylkesmøtet ny organisasjonsplan for Fagforbundet Finnmark, samt at det ble gjennomført gruppearbeid med tema Landsmøtesaker. Det ble også foretatt valg av delegater til Landsmøtet i november. Styrets medlemmer utgjør flokken av delegater som skal representere Finnmark på Landsmøtet.

For mer informasjon om de ulike sakene anbefaler vi at du laster ned protokollen fra møtet som er vedlagt denne artikkelen.