Fem nye medlemmer på èn dag i Kautokeino - Fagforbundet

Fem nye medlemmer på èn dag i Kautokeino

Fruktfat
Leder og Hovedtillitsvalgt i Fagforbundet Kautokeino, Reidun Gaup gjør klar fruktfat som skal deles ut til medlemmer under fagforeningsukene (Foto: Fagforbundet Kautokeino)

Fagforbundet Kautokeino dro på arbeidsplassbesøk under fagforbundsukene, noe som blant annet resulterte i fem nye medlemmer i Fagforbundet på bare èn dag

Reidun Gaup og Gina Utsi dro rundt på flere arbeidsplasser for å besøke medlemmene der de befinner seg til daglig. Med seg hadde de både egenproduserte fruktfat og andre effekter som de delte ut. Blant annet besøkte de alle barnehagene i kommunen. De var også innom rådhuset, SFO, helsesenteret og omsorgsboligene. Så en kan trygt si at de rakk over mye på kort tid. I Masi tok Brita Berit H. Gaup seg av den oppsøkende virksomheten.

To av de nye medlemmene ble vervet i en av barnehagene i kommunen. Gina Utsi t.v.

Gina Utsi sier at de også laget store fruktfat og delte ut der de visste at det skulle arrangeres personalmøter. Medlemmene på disse stedene satte stor pris på å få en ekstra oppmerksomhet fra Fagforbundet. Tiltaket var så populært at de medlemmene som av en eller annen grunn ikke var til stede da de tillitsvalgte var på besøk i etterkant har tatt kontakt for å høre om ikke de også kunne få en gave fra forbundet. Det vil de selvsagt få, men siden lageret har gått tomt må det bestilles en ny ladning først.

Reidun og Mathis Sara
Mathis Sara kom innom foreningskontoret under fagforbundsukene for å melde seg inn i Fagforbundet.

Faktisk var det bare tre grupper som ikke fikk besøk av tillitsvalgte under fagforbundsukene i Kautokeino, men det er allerede avtalt at de skal få besøk etterhvert. Tilbakemeldingene fra medlemmene etter fagforbundsukene er kun positive, og flere ansatte i kommunen som har medlemskapet sitt i andre forbund har gått i "tenkeboksen" for å vurdere å flytte over medlemskapet sitt til Fagforbundet.

Så fagforbundsukene har vært meget vellykket for vår del i Kautokeino/Guovdageaidnu sier Gina Utsi.