Grillet valgflesk i Kirkenes - Fagforbundet

Grillet valgflesk i Kirkenes

I forbindelse med innspurten av valgkampen tok Fagforbundet Sør-Varanger oppstilling på torget i Kirkenes og forsynte velgerne med grillet kjøtt og formaninger om å benytte seg av stemmeretten

Standen til Fagforbundet Sør-Varanger var plassert et lite stykke unna valgbodene til de politiske partiene og viste på den måten at forbundet rommer medlemmer med ulike politiske syn, men at det å bruke stemmeretten er noe av det viktigste i et demokratisk samfunn.

Kotelettene hadde ikke ligget veldig lenge på grillen før de første besøkende kom innom standen for å forsyne seg av både mat, informasjonsbrosjyrer og diverse medlemseffekter som ble tilbydt alle som stakk innom. Mange ville også slå av en prat med de av styremedlemmene i Fagforbundet Sør-Varanger som hadde møtt opp for å ta i et tak i valgkampinnspurten.

Spesielt morsomt var det å forklare alle hurtigruteturistene om hva det hele dreide seg om, og som ble veldig begeistret over at de kunne forsyne seg av "norske souvenirer" og mat helt gratis.

Tekst og foto: Bjørn Svalastog