Fagdag i Tana med tema Arbeidsmiljøloven - Fagforbundet

Fagdag i Tana med tema Arbeidsmiljøloven

Nylig ble det avviklet en fagdag for medlemmer i Fagforbundet Finnmark der temaet var den nye Arbeidsmiljøloven. Foreleser var Børre Pettersen

Det var 26 medlemmer fra 6 fagforeninger i Øst-Finnmark som deltok på fagdagen som ble avviklet i Tana den 4. desember. Egentlig skulle denne fagdagen ha vært avviklet tidligere i høst, men grunnet sykdom kunne den ikke gjennomføres før nå i desember. Men på tross av utsettelsen fikk foreleser Børre Pettersen bare godord og toppkarakterer fra deltakerne for gjennomføringen. Så det er tydelig at det faktisk er bedre med seint enn aldri. Men så er han jo også en av de i landet som sitter på mest kompetanse når det gjelder akkurat dette temaet.

Noen av fagforeningene er forøvrig generelt godt representert på fagdager i regi av Fagforbundet Finnmark, mens andre kan bli bedre. Iallefall har fylkesorganisasjonen fått gode tilbakemeldinger på de tilbud som har blitt gitt i år, men flere forslag tas i mot med takk.

Tekst og foto: Bjørg Tapio