Lærte mer om Fane2 i Kirkenes - Fagforbundet

Lærte mer om Fane2 i Kirkenes

Denne uka har Fane2-ansvarlige i lokalforeningene i Fagforbundet Finnmark vært samlet i Kirkenes for å lære mer om medlemsregisteret til forbundet.

Fane2 er navnet på medlemsregisteret til Fagforbundet, og har siden det ble introdusert for noen år tilbake vært gjenstand for mange kassereres irritasjon og løse hårtuster. Mang en gang har man hørt kallenavn på dette systemet som er såpass grove at vi ikke tør å gjengi dem her på nettsidene våre. Men med riktig opplæring gjør man, som mange vet, det umulige mulig, og denne uken var Fane2-ansvarlige fra lokalforeningene i Finnmark på kurs i Kirkenes for å lære om hvordan man best kan utnytte dette medlemsregisteret, som jo tross alt er et program alle foreninger må forholde seg til.
Kursledere var Fagforbundet Finnmarks ressurspersoner på Fane2, Ann-Helen Hansen og Paal Mansika. De forteller at kurset har vært innom flere viktige temaer, sånn som å søke og navigere i systemet, registrere nye medlemmer og hvordan man forholder seg til trekklister. Selv om kurset hadde visse startvansker kom man bedre i gang etterhvert, og det hele utviklet seg til å bli et flott kurs for de relativt få deltakerne som forøvrig kom fra hele fylket.

10 av de i alt 12 deltakerne samlet etter at fire kursdager var over. Kurs-
lederne Paal Mansika nr.2 fra v, og Ann-Helen Hansen ytterst til høyre.

Tekst og foto: Bjørn Svalastog