Regionstyret møter Lebesby - Fagforbundet

Regionstyret møter Lebesby

felleskjllefjord.jpg

25. april besøkte regionstyret Fagforbundet Lebesby i Kjøllefjord.

Lebesby kommune har ca 1300 inbyggere og 146 er medlemmer i Fagforbundet.

180pxno_2022_lebesby.svg

Regionstyret gjennomførte sitt aprilmøte på Hurtigruta mellom Havøysund og Kjøllefjord. For å treffe flest mulig av fagforeningene gjennom året reiser regionstyret til de enkelte fagforeningene, i Kjøllefjord ble det fellesmøte med Fagforbundet Lebesby.

Fagforbundet Lebesby har et aktivt styre, hittil i 2018 har de gjennomført 5 styremøter.

En solskinnshistore er initiativet Fagforbundet hadde for en "taxi-sykkel" til helsesenteret. Bare i Kjøllefjord samlet Fagforbundet inn over 65 000 kroner. Regionstyret er stolt av hva Fagforbundets tillitsvalgte i Kjøllefjord fikk til.

img_19791

Ønsker flere engasjerte medlemmer

Bård Lillevik overtok som leder i 2017 og får mye skryt fra styret for god innsats, alikevel ønsker de seg flere aktive medlemmer. -Det er ikke så enkelt å fylle alle vervene, forteller hovedtillitsvalgt Alice Normi. Vi ønsker og håper at flere medlemmer har lyst å være med også som tillitsvalgt, i styret eller på arbeidsplassen...eller begge deler, sier Alice.

-Å være tillitsvalgt i Fagforbundet er utrolig givende, forteller regionsleder Bjørg Tapio som selv har vært tillitsvalgt i over 20 år.

Styret i Kjøllefjord
Styret i Kjøllefjord (Foto: Kristoffer Tandberg)

Som tillitsvalgt ber vi bare om interesse, resten skal du få av forbundet, sier Bjørg

Her kan du lese mer om skoleringen alle tillitsvalgte i Fagforbundet får tilbud om.