Regionstyret møtte Fagforbundet Måsøy - Fagforbundet

Regionstyret møtte Fagforbundet Måsøy

fullsizerender4.jpg

Regionstyret er i Havøysund og møtte den lokale fagforeninga. Fagforbundet Måsøy som er en aktiv og god fagforening i Finnmark.

Regionsstyret startet styremøtet for april i finnmarksperlen Havøysund i Måsøy kommune.

Måsøy kommune har rundt 1200 innbyggere og 147 av dem er medlemmer i Fagforbundet Måsøy.

img_1926

Fagforbundet Måsøy har et aktivt styre med godt oppmøte på styremøtene, det er møte stort sett hver måned, men syret påpeker at det innvilges sommerferie.

Fokus på medlemmene

I år har Fagforbundet Måsøy gjennomført 2 medlemsmøter, og selv om det er helt ok oppmøte så ønsker styret at flere medlemmer finner veien til møtene. Et samstemt styre forteller at det er plass til alle medlemmer på aktivitetene og oppfordrer alle til å være med.

Fagforbundet Måsøy er opptatt av å vise fordelene ved å være medlem i Fagforbundet. -Det er viktig å vise de store tingene som den 5 ferieuka, 12% feriepenger og velferdspermisjon med lønn osv som fagforeningene har forhandlet frem, forteller leder Trine Nergård. Hun understreker også at de har fokus på de nære tingene, som lokale tillitsvalgte nære medlemmene, interessante fagdager og artige forbundsuker.

Aktivitetene viser resultater, til i år har Fagforbundet Måsøy den største prosentvise økningen av medlemmer i Finnmark.

Styret i Fagforbundet Måsøy + regionsleder
Styret i Fagforbundet Måsøy + regionsleder (Foto: Kristoffer Tandberg)