Jan Davidsen åpnet Fase 2 - Fagforbundet

Jan Davidsen åpnet Fase 2

jandavidsen.jpg

19 tillitsvalgte gjennomfører denne uken Fase 2, til å åpne modulen Arbeiderbevegelsens Historie og Ideologi kom Jan Davidsen, tidligere leder i Fagforbundet.

Fagforbundet Finnmark arrangerer i uke 8 Fase 2 del 3. Tillitsvalgtskoleringen til Fagforbundet er innholdsrik og utfordrer på mange områder.

Fagbevegelsen før og nå

Del 3 inneholder modulene Arbeiderbevegelsens Historie og Ideologi, og Samfunn. For å gi en innledning til temaene fikk vi besøk av selveste Jan Davidsen som delte sine tanker om fagbevegelsen før, nå og fremover. I 2017 utfordret vi Yngve Hågensen på samme måte.

Jan Davidsen bruke mye av tiden til å knytte rollen som tillitsvalgt opp mot alt som skjer i samfunnet. Høy organisasjonsgrad og en sterk fagbevegelse har vært, og vil være avgjørende i utviklingen av velferdsstaten.

Debatten går
Debatten går (Foto: Kristoffer Tandberg)

Skapte god debatt

Deltakerne på kurset har sterke meninger og mye engasjement, det skulle ikke mye til før debatten gikk om både store og små temaer. Blant annet fagforeningens og tillitsvalgtes rolle ble løftet. Pensjon, 3-partssamarbeid, turnusarbeid og mye mer ble diskutert, det ble en god blanding av erfaringene til deltakerne og Jan Davidsen.

- Jeg har lært masse av dere, sa Jan Davidsen da han avsluttet til stor applaus fra kurset.

Gruppediskusjoner
Gruppediskusjoner (Foto: Kristoffer Tandberg)