Ungdomsutvalget besøkte Nordkapp - Fagforbundet

• 19531717_10155333756001677_606769328_o
  • snapchat1816689385.jpg
  • snapchat1195763131.jpg

Ungdomsutvalget i Finnmark besøkte Nordkapp! Sommeravslutning i Lavvo og arbeidsplassbesøk :)

Ungdomsutvalget avholdte utvalgsmøte i Honningsvåg denne gangen.
Det ble et svært hyggelig og innholdsrikt opphold i Honningsvåg.

På grunn av lite oppmøte og en del forfall, ble vi til slutt bare 3 fra utvalget som møttes. Men det gjorde ingenting.
Vi fant like gjerne ut at vi avbestilte konferanserommet på Corner Spiseri og kjørte til Nordvågen, hjemme hos Line.
Diskusjonene rundt kjøkkenbordet hos Line med presskanne-kaffen, gikk strålende.
Det ble virkelig et flott og bra møte.

En del orineteringer fra forskjellige arrangementer som medlemmene hadde deltatt på. Deriblant hadde Erik, vår nestleder, deltatt på fylkesstyremøte i Kautokeino og hadde mye å fortelle etter dette.
Han møtte også lokal ungdomstillitsvalgt i Kautokeino, svært viktig å inkludere de lokale ungdommene rundt i fylket.
Line og Raymond hadde deltatt på Fagforbundet Ungs sommerkonferanse i Stavern.
Flott vær og masse spennende temaer under årets konferanse. Der i blant besøk av Marius Løken, som tidligere i år besøkte Alta under Fagforbundet Finnmarks seksjonskonferansen. Volleyballturnering, rebusløp, paneldebatter med unge parti-representanter, menneskebibliotek ved Norsk Folkehjelp, temafest på lørdagen med temaet "black and white" og myyyye mer spennende aktiviteter. Var omtrent 200 unge medlemmer samlet på Politihøgskolen i Stavern.

Det var totalt 7 deltakere fra Finnmark, svært bra med tanke på dårlig deltakelse de tildligere år.
2 fra Lakselv, 1 fra Karasjok, 1 fra Hammerfest, 2 fra Nordkapp og 1 fra Vadsø.
Line var også delegasjonsleder for alle fra Finnmark, det var ingen problematikk underveis og alle var svært fornøyde med Sommerkonferansen 2017. Vi håper at vi alle sees der igjen til neste år!

Line hadde planlagt en liten overraskelse som sommeravslutning for utvalget.
Hun hadde leid en Lavvo i det idylliske fiskeværet Sarnes, like utenfor Honningsvåg.
Vi koste oss med spekemat og godt humør i bålrøyken. Snakk om en flott sommeravslutning, synd ikke alle kunne møte.

Vi hadde planlagt å ha stand i Honningsvåg på fredagen, men dette utgikk. Lokal ungdomstillitsvalgt, Line hadde nemlig hørt og undersøkt at det ikke skulle arrangeres noe aktivitet under fagforbundsuka.
Dette bestemte vi oss for å gjøre noe med. Vi samlet sammen det vi hadde av "stash" og dro rundt på arbeidsplassene i Nordkapp.

Vi besøkte Nordkapp Helsesenter, med kjøkkenet og administrasjonen. Nordkapp barnehage, Skårungen barnehage og Nordvågen barnehage. Fikk vervet 1 nytt ungt medlem i sykehjemsavdeling og 1 nytt medlem i Nordkapp barnehage. Hurra!

Vi er svært fornøyd med egen innsats og klapper oss selv på skuldrene for dette første halvåret med nytt ungdomsutvalg. Gleder oss masse til høsten og nye aktiviteter.