Gratis helgepass til alle fram møtte i Alta på LO favør kveld. - Fagforbundet

Gratis helgepass til alle fram møtte i Alta på LO favør kveld.

20170609_174232003.jpg

Stemningen steg i taket på LO favør kvelden, da LO`s sekretær Bjørn Johannsen kunngjorde at alle frammøtte fikk gratis helgepass på Alta Soul og Blues festival. Det var snakk om artister som Vamp, Kurt Nilsen, Stage Dolls. Magnus Berg som var nykommer i 2014, var en fantastisk opplevelse.

Det var omtrent 120 stykker som hadde møtt frem for å høre om fordelen å være LO favør medlem. Bjørg Tapio mente at det med fordel kunne vært flere. Meget flott kveld med mye god informasjon og god mat, samt gratis konsert hele helga.

Hertz Bilutleie, la vekt på at de var 30 år i år i Finnmark, og stilte med en flott kake til alle. Lars Peter fra Hertz sa også at alle medlemmer får rabatt også på bestilling i utlandet, men husk å gjøre det gjennom LO favør.

Gratis inngang
Gratis inngang (Foto: Jorunn Mikkelsen)

Sparebanken 1 Nord Norge, fortalte om forsikringsordninger, låne fordeler og sparefordeler. Dersom man er ungdom, medlem av LO. og sparer til BSU får man ekstra renter for dette. De sa videre at Sparebanken 1 Nord Norge legger vekt på gode digitale løsninger med tilstedeværelse lokalt. En del av overskuddet fra banken går direkte tilbake til lokalsamfunnet, de gir hvert år tilskudd til kultur og idrett i Finnmark, som for eksempel. Beivs teater, lysløype i Alta, skitrekk i Hammerfest. I dagens Finnmark, hvor vi opplever både tvangssammenslåing av fylker og nedbygging av arbeidsplasser er dette meget bra.

Annen informasjon som kom frem gikk på juridisk bistand, Scandic`s medlemsfordeler, og den LO favør appen som de fleste av oss bør ha på telefon.

Bilder og tekst: Jorunn Mikkelsen, Fagforbundet Finnmark