FYLKESLEDERN TIL KLART ANGREP PÅ POLITIKERE FRA HØYRESIDEN. - Fagforbundet

FYLKESLEDERN TIL KLART ANGREP PÅ POLITIKERE FRA HØYRESIDEN.

bjrgtale.jpg

Bjørg Tapio sin tale på 1. mai i Hammerfest, var klar tale til publikum. Høyresidens politikere med høyre og Frp. i spissen, raserer norske arbeidsplasser, og de velferdsgodene som vi har i landet. Videre sier hun at det eneste de skaper er større forskjeller.

Det var ca. 100 stk. tilstede for å markere 1. mai i Hammerfest. Fylkeslederen sin tale som fikk stående applaus var et klart angrep på dagens regjering. Hun var klar og tydelig i sin tale om hvordan dagens høyreside av regjeringen raser arbeidsmiljøloven, skaper større forskjeller, og tar fra de som har lite for å gi til de som har mye. Tapio sa bl.a. følgende i sin tale « Etter snart 4 år med «veksthemmende skatteletter», er det kun 3 ting som har vokst med denne regjeringa:

Oljepengebruken, forskjellene og arbeidsløsheten.

Videre trakk hun frem hvordan dagens politikere som styrer landet, raserer det med kommune og regionsreform. At de ikke klarer å ta standpunkt i Nord, her skal vi ordne opp selv.

Men hun var også inne på at kommuner i Finnmark må samarbeide, prate mer sammen og styrke hverandre, spesielt i debatten om sykehus.

Inga-Lill Olsen (AP), Jan Olsen (SV), Bjørg Tapio (Fagforbundet)
Inga-Lill Olsen (AP), Jan Olsen (SV), Bjørg Tapio (Fagforbundet) (Foto: Jorunn Mikkelsen)

Etter henne kom Jan Olsen, Sv``s 2. kandidat på stortingslista, og Inga Lill Olsen som er AP`s 2. kandidat på stortingslista. Begge fulgte opp det Bjørg Tapio hadde sagt. I tillegg til at de i sine taler var enig i alt det som Fagforbundet sto for. Jan Olsen fikk publikum til å «humre» da han nevnte at han liket Fagforbundet « det er så mange damer der» sa han.

LO`s Hammerfest / Kvalsund sine hoved-paroler var;

«nei til sosialdumping, norske lønns og arbeidsforhold» og «spaden i jorda, bygg sykehus nå!»

Artikkelforfatter: Jorunn Mikkelsen