Datakurs i Båtsfjord - Fagforbundet

Datakurs i Båtsfjord

img_0202.jpg

Fagforbundet Båtsfjord ønsket å tilby et begynnerkurs i databruk, et flott tiltak vi skal skryte av. Mange lokale fagforeninger er flinke til å tilby medlemmer forskjellige tilbud.

Fagforbundet Båtsfjord gjennomførte 15. mars et nybegynnerkurs i databruk, nok et eksempel på gode tiltak som gjennomføres i Fagforbundet. Vi måtte bare fortelle videre om arrangementet, her er det fagforeningslederen Anne Olavsson hadde å si.

Initiativet er fra pensjonisttillitsvalgt Greta Nilsen som hadde møte med pensjonistene, og forhørte seg om hvilke tiltak de ønsket. Hun åpnet også for pensjonister utenom Fagforbundet. Vi ønsker å gi pensjonister et tilbud om en nybegynneropplæring i bruk av dataverktøy. Vi har satt av kvelden, og holder på så lenge det er ønsket.

Kveldens foreleser Gøran Nilsen
Kveldens foreleser Gøran Nilsen (Foto: Anne Olavsson)

Som leder av Fagforbundet Båtsfjord er jeg storfornøyd med tiltaket og med oppmøte. Foreleser er Gøran Nilsen (IT-konsulent i kommunen og vårt medlem), med lokale forelesere kan vi gjennomføre flere tiltak til en billigere penge, og vi kan gi tilbud til flere medlemmer, forteller Anne.