Fellesmøte med Porsanger - Fagforbundet

Fellesmøte med Porsanger

img_0649.jpg

Fagforbundet Finnmark hadde fylkesstyremøte i Lakselv denne uken, og som vanlig blir det et fellesmøte med den lokale fagforeningen.

Fylkesstyret legger styremøtene gjennom året rundt i hele fylket. En av hovedgrunnene er at lokalforeningen skal få muligheten til å treffe hele fylkesstyret og at fylkesstyret skal få muligheten til å møte de lokale tillitsvalgte.

Når fylkesstyret møter lokalforeningene på denne måten er det alltid god stemning. Noen lokalforeninger syntes det kanskje er litt skummelt i forkant, men hensikten er å dele erfaringer og tanker om fremtiden.

4 fra styret, f.v. Bjørg Eva Olsen, Sussi Meszaros, Arnfinn Sjøenden, Renate Fagerness (Foto: Kristoffer Tandberg)

God harmoni i styret

Det blir raskt tydlig at styret i Fagforbundet Porsanger syntes det er gøy å drive fagforening. -Vi har en god harmoni i styret, sa Renate Fagerness som er seksjonsleder for helse og sosial, hun er også hovedtillitsvalgt i KS i Porsanger.

Fagforbundet Porsanger har besatt mange verv, noe takket være at enkelte har flere verv. Desverre manger de en ungdomstillitsvalgt, så om du er et medlem under 30 som har lyst å lære hva det vil si å drive en fagforening er mulighetene store.

2017 blir et spennende år

Det var ikke et sekund stille under møtet, fylkeslederen som ledet møtet fikk flere ganger utfordret ordstyrerevnene. En så engasjert gjeng skaper naturligvis mange gode diskusjoner og de gode ideene spratt opp flere ganger. Fagforbundet Porsanger jobber strategisk for å få på plass et skikkelig planverk for fagforeninga, blant annet for å sikre at det blir gjennomført arbeidsplassbesøk.

-I 2017 har vi veldig lyst å arrangere temasamlinger for medlemmer i Fagforbundet, blant annet om temaet mellommenneskelige relasjoner og kanskje om pensjon, fortalte Arnfinn Sjøenden som er nestleder i Fagforbundet Porsanger, han er også sekjsonsleder for kirke, kultur og oppvekst.