Årsmøtet i Gamvik - Fagforbundet

Årsmøtet i Gamvik

leder.jpg

Fredag 27. januar avholdt Fagforbundet Gamvik sitt årsmøte.

Årsmøte i Gamvik valgte en ny leder.  Haldis Krogh takker for seg etter 9 år som tillitsvalgt, ny leder heter Lene-Elise Steineide (bildet). Hun er helt ny som tillitsvalgt så dette blir en spennende utfordring sier dama. Steineide kommer inn i et vell drevet styre med alle andre verv på plass, så dette går nok bra.

Årsmøte gikk av stabelen i grei regi med ordinære årsmøtesaker og utdeling av nåler. Her var det en artig sekvens, da årsmøte opplever at «mor» og «datter» får 25 års nåla til Fagforbundet. Bjørg Eva Langås og Stine Langås mottok nåla. Det var noe humor rundt dette da gjesten fra fylket, organisasjonssekretær Jorunn Mikkelsen, klarer å si at man skulle tro det var «søstere.» Men det er på sin plass å påpeke at det er ikke ofte at man deler ut denne høyt respektert nåla til mor og datter samtidig.

Bjørg Eva Langås og Stine Langås som fikk 25 års nåla hos Haldis Krogh og Jorunn Mikkelsen. (Foto: Bjørg Eva Langås)

Det var en ting som skapte debatt på årsmøte, valg av ny leder. Haldis Krogh som har hatt ledervervet i flere år, og vært kasserer / fane 2 ansvarlig takket for seg. Hun ble takket av i en tale fra Bjørg Eva Langås som utdelte blomst, og Jorunn Mikkelsen som tok frem den fremragende jobben Haldis har gjort bl.a. i fane 2. Noe som også Gamvik har fått en utmerkelse for fra fylket. Valg av leder skapte såpass debatt at møte valgte å gjøre unna alle de andre valgene først. Deretter kom det en god del dialog, før Lene-Elise valgte å takke forsiktig ja til vervet. Da hun hadde gjort det, fremstod hun med en gang som en tydelig leder og takker for møte.

Vil du komme i kontakt med Fagforbundet Gamvik?

Her finner du kontaktinformasjon.

(artikkelforfatter Jorunn Mikkelsen)