Slo 3 fluer i en smekk - Fagforbundet

Slo 3 fluer i en smekk

7 av 9 i styret i Fagforbundet Berlevåg
Øverst f.v. Siw Guttormsen, Lene Kristin P. Olsen, Bjørg Tapio. Nede f.v: Hilde M Olsen, Irina Thanke, Stine Eriksen, Ingrid Mikalsen, Unn Berit Guttormsen Foto: Lillian Rydheim

Fylkesstyret i Fagforbundet Finnmark «slo 3 fluer i et smekk» denne uka med å ha møte med Fagforbundet Berlevåg, fylkesstyremøte på hurtigruta og møte med Fagforbundet Loppa på en og samme reise.

4 biler med fylkesstyremedlemmer fra forskjellige destinasjoner i fylket samlet seg i Berlevåg tirsdag ettermiddag. Vi åpnet med styremøte i kommunestyresalen. Fagforeningslederen disket opp med nydelig hjemmebakst til kaffen. Deretter hadde fylkesstyret møte med styret i lokalforeninga. Det var et flott møte, faktisk første gang hele fylkesstyret besøker Fagforbundet Berlevåg. Vi erfarer også at dette er en fagforening som drifter godt, har alle verv på plass, jobber godt sammen og har i tillegg god kontroll på medlemsverving. Vi avsluttet med middag på Velferden, også en god matopplevelse.

Derfra entret Fylkesstyret hurtigruta Trollfjord, for å avvikle fylkesstyremøte fra Berlevåg til Øksfjord. Det var godt tilrettelagt for å ha møte om bord, god service og hyggelig personale.

Ved ankomst Øksfjord ble vi møtt på kaia av fagforeningslederen i Loppa. Da bar det rett til møte med styret i  fagforbundet Loppa. Også her ble vi traktert etter alle kunstens regler med hjemmelaget kjøttsuppe til middag og hjemmebakst til dessert.

Her er det Arne Thomassen og Raymond Jomisko som venter på å bli servert av Laila Johansen.

Praten går mellom fylkesstyret og styret i fagforbundet Loppa. På bildet ser vi Magnor Kårsgård, Anne Grete Vassdal, Ann Tove Wilhelmsen, Marijana Vucenovic, Gry Seljevoll og Halvor Pettersen.

Ann Tove Wilhelmsen tidligere leder i Seksjon kontor og administrasjon fikk overrakt «Samholdsbilde» for 11 års tjeneste for Fagforbundet Finnmark.

Deretter dro bilene med styremedlemmer mot enten Alta, Hammerfest eller Vardø.

Totalt sett en fantastisk reise, med mange flotte opplevelser underveis i vårt langstrakte fylke.

Bjørg Tapio
fylkesleder