Fylkesstyret besøkte avd. 477 - Fagforbundet

Fylkesstyret besøkte avd. 477

fullsizerender14.jpg

Fagforbundet Finnmark Fylkeskommune (avd. 477) og fylkesstyret hadde et fellesmøte i Alta 11. april.

Fagforbundet Finnmark benytter muligheten til å besøke de lokale fagforeningene når fylkesstyremøtene avholdes. Fylkesstyret legger styremøtene rundt i hele fylket og inviterer det lokale fagforeningsstyret til et møte og middag. Hensikten er å dele gleder, utfordringer og snakke om muligheter for fremtiden.

Et styre med engasjement
Det er lett å se at styret i Fagforbundet avd 477 ønsker å gjøre mye for medlemmene. Et nesten fulltallig styre møtte da Fagforbundet Finnmark inviterte til et fellesmøte. Stemningen var lett og veldig god, og styret i avd 477 fortalte ivrig om hva de har lyst å gjøre. Leder av foreningen, Kai Yngve Pettersen fortalte om en ambisiøs handlingsplan og hele styret var opptatt av god økonomisk styring for å få gjennomført tiltakene.

Både fylkesleder Bjørg Tapio og kontoransatt Lillian Rydheim fikk brynet seg på mange interessante spørsmål, det var helt tydlig at engasjementet i foreningen er god.

Lillian Rydheim (t.v.) og Bjørg Tapio

Lillian Rydheim (t.v.) og Bjørg Tapio (Foto: Kristoffer Tandberg)

Trenger flere som vil ta verv
Fagforeningen som mange andre organisasjoner har en utfordring når det gjelder å rekruttere nye tillitsvalgte. -Det er en suksessfaktor å ha tillitsvalgte ute på arbeidsplassene, men det er blitt vanskeligere med årene, sier Jan Birger Mikalsen som er pensjonisttillitsvalgt. Mikalsen har tidligere vært hovedtillitsvalgt i samme forening. -Det kan være mange grunner til at færre tar frivillige verv, det handler også mye om hvordan vi fremstiller oppgavene, sa fylkesleder Bjørg Tapio.

Kai Yngve Pettersen

Kai Yngve Pettersen (Foto: Kristoffer Tandberg)

Se nettsiden til Fagforbundet Finnmark Fylkeskommune

Planen for 2016 er klar
Fagforeningen har flere aktiviteter planlagt for 2016, noe av det første litt større som skjer er et medlemsmøte i Hammerfest i juni. -Dette skal vi markedsføre godt, sier Pettersen. -Vi skal snakke med mange flotte medlemmer og dele ut masse stæsj, føyer han til.

Følg Fagforbundet Finnmark Fylkeskommune avd 477 på Facebook

Følg Fagforbundet Finnmark på Facebook

fra venstre Bjørg Tapio, Torild Thomassen, Jan Birger Mikalsen, Wenche Mikalsen, Kai Yngve Pettersen, Edel Johansen, Heidi Holten (Foto: Kristoffer Tandberg)