Hele familien i Fagforbundet - Fagforbundet

Hele familien i Fagforbundet

11988555_904945996252937_2551778277075209261_n

På Elvebakken sykehjem jobber det mange flotte mennesker, blant annet hele familien Sretenovic.

"Valgkamp er gøy!" er et kjent uttrykk fra nestleder i Fagforbundet Finnmark Øystein Hansen. Noe av det som gjør valgkamp så gøy er at vi får treffe så mange spennende og interessante mennesker, og mange av dem er medlemmer hos oss, forteller Hansen.

Fagforbundet Finnmark reiste rundt i bobil under årets valgkamp, med parolen "Bruk stemmeretten!". Lørdag 29. august var bobilen i Alta, og et av bedriftsbesøkene var på Elvebakken Sykehjem. Der fikk fylkesleder Bjørg Tapio treffe en hel familie som var på jobb samtidig, og 3/4 var medlemmer i Fagforbundet.

Familie med store smil
Elvira (mor), Vladimir (sønn), Mladen (far) og Natasa (datter) på bildet. Familien Sretenovic kom fra Serbia til Alta for 3 år siden. Praten gikk lett og latteren satt løst. - Det er imponerende hvor raskt de har lært seg så godt norsk på relativt kort tid, sa Tapio etter besøket. - Og så blide, det er fantastisk at vi har slike omsorgspersoner i våre sykehjem.

Nesten alle var medlemmer, datteren Natasa hadde ikke organisert seg enda, men hadde tenkt tanken. Akkurat denne dagen var det en del som skjedde på Elvebakken så gjengen fra Fagforbundet lovet å komme innom en annen dag hvor det forhåpentligvis var litt roligere.

Natasa er et av Fagforbundet Finnmarks nyeste medlemmer

Nå er alle medlemmer.
Fagforbundet holder det de har lovet, noen dager senere var fylkeslederen innom Elvebakken igjen. Nå hadde Natasa det litt roligere og det passet med en liten prat. Bjørg fortalte kort om rettigheter, plikter, fordeler og andre ting Fagforbundet kan tilby sine medlemmer. Natasa var fornøyd med informasjonen hun fikk. "Det er hyggeligere å få slik informasjon fra et ansikt, enn å måtte lese alt på internett", sa Natasa, mens hun fylte ut innmeldingsskjemaet på www.fagforbundet.no