Fakkeltog i snøstorm - Fagforbundet

Fakkeltog i snøstorm

10422935_837429942982123_7793726817422004128_n

Selv ikke været kunne stanse Vadsøværingene fra å vise sin misnøye med regjeringens forslag til endringer i arbeidsmiljøloven.

Finnmark i streik

Over hele fylket var Fagforbundets medlemmer i streik, i følge www.mittarbeidsliv.no ble det arrangert markering i Alta, Båtsfjord, Hammerfest, Kirkenes, Nesseby og Vadsø. Vi vet at det ble arrangert flere markeringer og at Fagforbundets medlemmer var klar i sin tale, vi vil forsvare arbeidsmiljøloven!

Snøstorm i Vadsø
Rundt 250 personer forlot arbeidet i Vadsø for å delta på markeringen av streiken 28. januar. Det var lenge tvil om det ville bli noe fakkeltog, men standhaftige Vadsøværinger var ved godt mot.

Fylkesleder Bjørg Tapio holdt appellen som virkelig fikk gnisten i de streikende, og til tross for sterk vind og snø ble de aller fleste med ut i fakkeltoget. NRK dekket markeringen og bildene ble sendt på nasjonale nyheter.

Bjørg henvendte seg i hovedsak til kvinnene i arbeidslivet, "De fleste som er midlertidig ansatt i dag er kvinner, det blir ikke bedre med frislipp av midlertidighet".

Bjørg Tapio

Fagforbundsmedlem Karoline Andreassen som er gravid i 5 måned, ble intervjuet og gav sin klare melding til regjeringen "Jeg streiker for alle de som ikke tør å si i fra at de er gravide, eller har planer om å bli gravide!"

Karoline Andreassen