Høst betyr tid for skolebesøk - Fagforbundet

Høst betyr tid for skolebesøk

Klar for ungdom
Leder av ungdomsutvalget i Fagforbundet Finnmark, Renate Fagerness, klar for å ta i mot ungdom på standen på Lakselv videregående skole (Foto: Hilde Charlotte Kaspersen)

Ungdomsutvalget i Fagforbundet Finnmark er et aktivt utvalg, og i den siste tiden har fokuset vært besøk på videregående skoler. Dette for å oppsøke ungdom og opplyse om Fagforbundet

Her følger en liten reisebeskrivelse fra utvalgets leder og nestleder-

Tirsdag 17/9 var vi på plass i Lakselv, og klar for stand på Lakselv VGS. Onsdag bar turen over til Karasjok, og stand på Karasjok VGS. Her stilte den lokale foreningen opp på stand, sammen med ungdommen.
Kjempeflott. På denne måten får den lokale foreningen vist seg frem, slik at ansiktene til Fagforbundet ikke er for ukjente. I Karasjok var vi heldige nok til å få komme inn til Ambulansefag, for å presentere Fagforbundet, noe vi satte enormt pris på. Dagen avsluttet vi med Pizzakveld sammen med Fagforbundet Karasjok, og invitasjon var sendt til deres unge medlemmer.

Disse to dagene har gitt oss mersmak, og vi gleder oss til å fortsette.

Hilsen fra Renate og Charlotte!

Nestleder i ungdomsutvalget, Hilde Charlotte Kaspersen, flankert av lokale tillitsvalgte fra Fagforbundet Karasjok som var med på besøket på Karasjok VGS

Foto: Renate Fagerness