Varmen fikk fram kreativiteten - Fagforbundet

Varmen fikk fram kreativiteten

Luftig gruppearbeid
Gruppearbeid ute er løsningen når temperaturen inne i kurslokalet blir for høy (Foto: Bjørn Svalastog)

Da den siste varmebølgen gikk over Finnmark nylig ble det arrangert styreopplæring på tre forskjellige plasser i fylket. Noe som ble en utfordring for deltakerne på mer enn ett vis

For da fagforeningsstyrene i Måsøy og Nordkapp var samlet i Olderfjord sist fredag, viste gradestokken temperaturer på mellom 20 og 30 grader hele dagen. Og selv om kurslokalet var stort og ellers upåklagelig, ble det såpass hett at når undervisningsdelene var over, falt det seg helt naturlig for deltakerne å trekke ut for å gjennomføre gruppearbeidene. Og gruppearbeid var det heldigvis mye av. Noen velbrukte campingbord fikk duge som underlag for all skriving. Deltakerne gjorde forøvrig en kjempeinnsats, og lot seg slett ikke forstyrre av at trafikken av bobiler og busser på vei til eller fra Nordkapplatået dundret forbi bare et par meter unna. Men en ting er sikkert, ingen i Finnmark klager egentlig på varmen.