Hilsen fra en kursgjeng - Fagforbundet

Hilsen fra en kursgjeng

Fase 2 er tungt og gøy!
Hardt arbeidende gjeng (Foto: Wendy Hansen)

Vi møtte på kurset med skjelvende knær, uvitende og spent på hva vi skulle lær

Lakselv hotell tok oss godt i mot, alle fikk rom og det var ingen rot. Vi startet forsiktig med å si hvem vi er, og som fordomsfri gjeng syns vi ingen var sær.

I små grupper ble vi fort delt inn, og vi ble kjent med nye med et åpent sinn. Men stoffet var tungt og vi kjørte på med kaffe, epler og grønne druer, men likevel følte vi oss som frustrerte fruer.

Jo de fleste var enige om at det ble lange dager, men kokken sørget for fulle mager. Kursleder satte oss ofte i klem, så mange ble sittende å lengte hjem. Med vanskelig stoff om vedtekter og prinsipper, en pause vi treng og sitt bare og tripper. Men kursleder liker å prate og fortsetter å gi på, han snakker om fagforbundet fra A til Å. Med mobilen på fullstendig lydløs og full av respekt, på å følge kursleders lover og regler la vi alle vekt.

Punktlig og presis og med godt humør, for kommunen vår er vi en god markør. Etter hvert ble organisasjonen og oppbygging tydeligere for alle, så på kvelden dag 2 hørte vi flere begynne å tralle. Trimtur og friskluft kunne noen ikke unnvære, selv om mildt og regn har preget været. Og for dem som ikke ville springe så langt, var røykebua en plass det ikke ble trangt. Middag og quiz med en kjempeflott gjeng, var en god nok grunn til å komme seint i seng.

Og når neste kveld var en fest med underholdning på topp, ble begrepet «å være uthvilt « nærmest en flopp. Men Fagforbundet er jo kjent for å ta vare på sine, så dagene på Fase 2 ble både tunge og fine. Å lære mye nytt om det vi synes er viktig, har vært fantastisk flott og føltes helt riktig.

Sissel Johansen og Asbjørn Heggelund