Renate Fagerness ny ungdomstillitsvalgt i Fagforbundet Finnmark - Fagforbundet

Renate Fagerness ny ungdomstillitsvalgt i Fagforbundet Finnmark

Rutinert ungdom
Renate Fagerness fra Lakselv ble valgt til ny ungdomstillitsvalgt under ungdomskonferansen i Alta denne uka (Foto: Bjørn Svalastog)

Denne uka har det vært avviklet seksjons- og utvalgskonferanser i Fagforbundet Finnmark. Her har det blant annet blitt gjennomført valg på seksjonsledere og ledere av pensjonist- og ungdomsutvalg

Resultatet etter valgene var at alle sittende seksjonsledere ble gjenvalgt for to nye år, det samme gjelder pensjonisttillitsvalgt, mens ungdomskonferansen valgte ny ungdomstillitsvalgt, som følgelig også er leder av ungdomsutvalget i fylkeskretsen.

Valgkomiteen til ungdomskonferansen hadde innstilt på at Renate Fagerness skulle overta ansvaret for ungdomssatsinga i Fagforbundet Finnmark etter Cecilie Knibestøl som har vært ungdomstillitsvalgt den siste perioden. En enstemmig forsamling var enig med valgkomiteen, og dermed ble Renate valgt. Renate er bosatt i Lakselv og er til daglig tillitsvalgt i Fagforbundet Porsanger. Hun har tross ung alder allerede vært med en godt stund i fagforeningssammenheng, og har blant annet også fullført Fase3 skolering for tillitsvalgte i Fagforbundet.

Med seg får Renate et nytt ungdomsutvalg med flere nye medlemmer som alle er klare til å ta fatt på alle oppgavene som følger fremover.

Renate i midten sammen med resten av det nye ungdomsutvalget. F.v Hanna
Jacobsen (Måsøy) Marlyn Olavson (Båtsfjord) Maritha Hansen (Vardø) Hilde Charlotte
Kaspersen (nestleder Vadsø) Lene Kristin Olsen (Hammerfest) og Steffen Søderholm (Alta)