Målet er 50 nye i 2013 - Fagforbundet

Målet er 50 nye i 2013

Flere nye bidragsytere
Mange årsmøtedeltakere i Finnmark ønsket å tegne seg som faste bidragsytere til barnebyen i Angola. Her sørger et medlem i Vardø for at kontoen hennes trekkes for en fast sum i månedene som kommer (Foto: Bjørn Svalastog)

Samfunnspolitisk og internasjonalt utvalg i Fagforbundet Finnmark har satt seg som mål å verve 50 nye bidragsytere til Fagforbundets barneby i Angola i 2013, og er godt på vei allerede.

For etter at årsmøtene i fagforeningene er over viser det seg at minst 25 nye bidragsytere har blitt vervet før årets andre måned er skikkelig i gang. På årsmøtet i Fagforbundet Hammerfest ble det vervet hele 10 nye bidragsytere alene. Resten ble vervet på andre årsmøter rundt om i fylket. På alle årsmøtene der det var invitert gjester fra styret i Fagforbundet Finnmark ble det informert om status i barnebyen i Angola som en del av hilsningstalen til årsmøtet. Dette resulterte altså i at halve målet for 2013 allerede er oppnådd.

Sammen med Fagforbundsukene, som arrangeres hver høst, er fagforeningenes årsmøter tradisjonelt en veldig fin arena til å verve bidragsytere til barnebyen. Flere av årsmøtene bevilger også reine pengegaver til barnebyen. Fagforbundet Helse-Vest Finnmark bevilget for eksempel kr. 10.000 til barnebyen. Utvalget takker hjerteligst for alle bidrag til barnebyen og "Finnmarkshuset".